Digitální pracovní prostředí v Rohlík.cz

|

Rohlík.cz má ve firmě přes 600 mobilních telefonů, všechny je ovládá z jednoho místa.

Když do Rohlíku nastoupí nový řidič pro rozvoz potravin, dostane od firmy mobilní telefon , který mu především slouží jako nástroj k používání hlavní firemní aplikace i jako navigace. Takových telefonů je dnes ve firmě asi 650. Dříve v Rohlíku mobily nastavovali a spravovali ručně, teď to dělají na dálku díky mobilní technologii. Správu všech mobilních telefonů v pohodě obstará jediný člověk.

Se správou telefonů už bylo moc práce

Původně měli v Rohlíku mobilních telefonů výrazně méně. IT technik proto každý telefon ručně zprovoznil, nainstaloval do něj firemní aplikace, zabezpečil a předal řidiči. S růstem firmy a počtu řidičů ale takový postup přestával být udržitelný a technik měl se správou mobilních telefonů tolik práce, že skoro nedělal nic jiného.

Největší on-line prodejce potravin v Česku navíc tehdy ještě neřešil rozdělení pracovní a soukromé agendy, takže řidiči si na firemní telefony instalovali soukromé aplikace nebo chodili na sociální sítě, což provoz, správu i zabezpečení telefonů ještě více komplikovalo.

Řešení přinesla technologie pro správu mobilních zařízení

Rohlík proto na doporučení svého dodavatele mobilních telefonů nechal nainstalovat technologii pro hromadnou správu a zabezpečení firemních mobilních zařízení. Díky ní může IT technik na dálku spravovat všechna mobilní zařízení v jediném administrátorském rozhraní, aniž by potřeboval zařízení fyzicky vidět.

Obsah obrázku osoba, zelená, pózování

Popis byl vytvořen automaticky

IT správce Rohlíku díky administrátorské konzoli telefony vzdáleně spravuje, například do nich vzdáleně instaluje aplikace, zakáže přístup na internet, nastaví tapetu nebo telefon vypne (užitečné v případě krádeže).

Ryze pracovní telefony s pár aplikacemi

Díky technologii Rohlík správu mobilních telefonů profesionalizoval. Každý firemní telefon má v sobě nainstalované jen tři navigační systémy (ze kterých si řidič vybere, který mu sedí nejvíce), platební bránu, aplikaci pro čerpání paliva a firemní aplikaci. Nic víc řidič ke své práci nepotřebuje, přístup na internet nebo možnost stahování dalších aplikací má v telefonu zablokované.

Ruční práce se správou telefonů se smrskla jenom na vybalení telefonu z krabičky, vložení SIM karty, nalepení ochranné fólie a předání řidiči. Vše ostatní už administrátor řeší prostřednictvím administrátorské konzole Samsung Knox.

Rohlík vyladil celý životní cyklus

Firemní mobilní telefony jsou dnes spotřebním zbožím, v Rohlíku proto také vyladili celý proces od nákupu až po recyklaci. Jakmile starý telefon doslouží, předají ho k recyklaci a obratem objednávají nové zařízení. A hned jak od dodavatele dostanou IMEI, zadají ho do administrátorské konzole a během pár minut telefon na dálku nakonfigurují.

Pro případ potřeby v Rohlíku mají také několik rezervních telefonů, které jsou připraveni okamžitě nasadit do oběhu. Řidiči tak nemusí na nic čekat a hned
po návratu na pobočku dostanou v případě potřeby nový telefon, nastavený úplně stejně jako ten původní.

„Díky společnosti System4u, která nám do našich telefonů nainstalovala technologii Samsung Knox, máme všechny telefony pod kontrolou. Naši řidiči mají spolehlivý pracovní nástroj a i díky tomu jsou naši zákazníci spokojenější a práce řidičů
je mnohem efektivnější,“ říká Monika Vejrová ze společnosti Rohlík.cz.

Napsat komentář